Jak zrobić bibliografię w Wordzie? Bibliografia w MS Word – krok po kroku

jak zrobic bibliografie w wordzie bibliografia w ms word krok po kroku

Jak zrobić bibliografię z przypisów dolnych? Bibliografia w MS Word – krok po kroku

Podczas pisania pracy w MS Word, często zdarza nam się cytować zdania z podręczników, czy innych artykułów. Korzystając z dodatkowych źródeł informacji, warto je uwzględnić na końcu w tak zwanej bibliografii. Jest to właśnie uporządkowany spis wspomnianych w naszym tekście wiadomości od innych autorów. Tworzenie bibliografii w Wordzie jest łatwe i przyjemne. Pozwala ono w estetyczny sposób automatycznie zapisać wszystkie wymienione źródła, ich tytuły, a także nazwiska twórców. Dzięki temu wpisowi dowiesz się, jak dodać bibliografię oraz jak zrobić to szybko z przypisów dolnych w MS Word. Dowiesz się też, jak przebiega konwertowanie przypisu dolnego.

Przypisy końcowe w Wordzie

Aby umieścić bibliografię w MS Word należy według sztuki najpierw dodać przypisy dolne oraz wpisać źródła cytowanej treści. Jest to istotne, a wręcz kluczowe, ponieważ aplikacja musi mieć bazę informacji, z której to stworzy naszą bibliografię. Wiesz, jak zmienić przypisy dolne na końcowe? Kliknij pozycję “konwertuj na przypisy końcowe”!

Jak zmienić przypis dolny?

  1. Odszukaj na górnym pasku zakładkę Odwołania, po kliknięciu ukaże się nam szereg opcji, z których będziemy korzystać przy tej edycji.
  2. Teraz najedź i kliknij kursorem miejscu, które chcesz aby zostało przypisane.
  3. Na górze w pasie edycji, wciskamy łatwe do odnalezienia polecenie, Wstaw przypis dolny.
  4. Powinno pojawić się na dole strony pole tekstowe z odpowiednią cyferką, w zależności od numeru przypisu.
  5. Uzupełniamy nasz przypis dolny informacjami takimi jak: tytuł, autor, rok wydania, miasto, wydawnictwo.

Tworzenie źródła

  1. Wstaw cytat dodaj nowe źródło.
  2. Wpisujemy dane tak jak w przypisie dolnym (patrz, kroki w Dodawanie przypisów dolnych).
  3. Klikamy Ok.

Zobacz również: Jak ponumerować strony w Wordzie?

Bibliografia w Microsoft Word

Gdy już mamy zarówno przypisy dolne, jak i opisane źródła cytatów możemy przystąpić do głównego tematu tego wpisu.

  1. W tym celu przechodzimy do obszaru dokumentu, w którym chcemy, aby nasza bibliografia została dodana.
  2. We wstążce Odwołania odszukujemy Bibliografia.
  3. Po kliknięciu rozwinie nam się okno z automatycznie utworzoną bibliografią.
  4. Wybieramy odpowiadający nam tytuł.
  5. Zbiór źródeł powinien pojawić się w miejscu, które przeznaczyliśmy (patrz, punkt 1 w Czas na bibliografię).

Jak edytować bibliografię w MS Word?

Jeżeli chcemy zmienić styl wyświetlanego tekstu i układu bibliografii, możemy w łatwy sposób edytować wygląd zarówno przed jak i po jej wygenerowaniu.

  1. Klikamy w pasek Styl (znajdziemy go obok polecenia Wstaw cytat).
  2. Po rozwinięciu paska wybieramy styl, który odpowiada nam najbardziej.

Zobacz również: Jak zrobić spis treści w Wordzie?

Aktualizacja danych w programie MS Word

Co zrobić, jeśli po stworzeniu bibliografii wstawimy nowe źródło cytatu, czy nowy wpis? Okazuje się, że w MS Word również istnieje na to sposób.

  1. Przyciskamy prawym przyciskiem myszy w obszarze naszej bibliografii.
  2. W liście opcji, która nam się rozwinie przy kursorze, zaznaczamy Aktualizuj pole.
  3. Do naszej bibliografii automatycznie dodany zostaje nowy wpis/nowe źródło.

Alfabetyczne ustawienie danych w bibliografii w Wordzie

Okazuje się, że MS Word od razu zaprogramowany jest w ten sposób, że źródła w bibliografii układają się alfabetycznie. Użytkownik w tym zakresie nie musi nic zmieniać. Nawet po wstawieniu nowych wpisów, wystarczy aktualizacja danych opisana wyżej, aby informacje posegregowane zostały od A do Z.

Tworzenie bibliografii w MS Word to praktyczna umiejętność. Może się okazać bardzo przydatna zwłaszcza tym osobom, które są w trakcie pisania pracy, na przykład licencjackiej. Tekst przypisu dolnego może być przez Ciebie dowolnie edytowany podczas aktualizacji pracy.

Udostępnij