Jak usunąć stronę (Word)? Pusta strona w dokumencie
Microsoft Word jest jednym z najpopularniejszych programów do edycji tekstu. Codziennie korzystają z niego ludzie na całym świecie. Program ceniony jest głównie za swoją intuicyjność oraz praktyczność. Jako jeden z produktów zawartych w pakiecie Office, Microsoft Word umożliwia tworzenie oraz modyfikowanie treści w oparciu o różne narzędzia.
Problematyczne usuwanie strony w Wordzie
Jednakże, mimo powszechności edytora, wciąż pojawia się wiele problematycznych kwestii związanych z działaniem panelu przycisków. Początkujący użytkownicy mogą mieć problem z usunięciem strony w Wodzie.
Usuwanie pustej strony – znacznik akapitu
Znaczniki akapitu wyglądają w ten sposób: ¶. Puste strony pojawiają się najczęściej podczas edycji tekstu. Czynność tę najlepiej wykonać w dwóch szybkich krokach:
1) Najpierw należy uruchomić funkcję pokazywania wszystkich znaków. Dlatego należy wejść w dział Narzędzia Główne, następnie do sekcji Akapit (najczęściej oznaczona jest właśnie znacznikiem akapitu). W zakładce Akapit trzeba odnaleźć i nacisnąć przycisk Pokaż wszystko.
2) Po wykonaniu powyższych czynności należy w dokumencie odnaleźć stronę, której chcemy się pozbyć. Kolejną czynnością jest odnalezienie przycisku Podział strony.
3) Zlokalizowanie podziału strony jest konieczne i pozwala usunąć daną stronę, bez dokonania modyfikacji w całym dokumencie. Po odnalezieniu tego narzędzia trzeba kliknąć komendę DELETE, który zakończy całą operację.
Zobacz również: Jak ustawić interlinie, czyli odstępy między wierszami w Wordzie?

Jak usunąć pustą stronę w Wordzie? – alternatywny sposób
Usunięcie pustej strony może wydawać się nieskomplikowaną czynnością. Użytkownicy Worda często jednak robią to instynktownie, co kończy się modyfikacją tekstu lub układu stron. Aby w sposób bezpieczny dokonać zmian w dokumencie, warto posłużyć się powyższymi wskazówkami.
Usuń stronę w Wordzie za pomocą klawisza Delete
Istnieje drugi sposób, który jest możliwy do zastosowania w przypadku dowolnego układu stron w dokumencie. Aby zrobić to dużo szybciej, należy wybrać skrót klawiszowy CTRL + G.
Kiedy pojawi się okno dialogowe zatytułowane Znajdowanie i zamienianie, należy kliknąć Wprowadź numer strony i wpisać \page, a następnie potwierdzić za pomocą klawisza ENTER. Strona zostanie zaznaczona, wtedy kliknij ZAMKNIJ i naciśnij klawisz DELETE.
Niechciana strona w Wordzie – podsumowanie
Wprowadź numer strony a następnie naciśnij klawisz delete – to naszym zdaniem najprostszy sposób na pozbycie się niechcianej strony w programie Word. Możesz również zaznaczyć całą treść na stronie (przytrzymując lewy przycisk myszki) a następnie użyć przycisku backspace, jednak może to negatywnie wpłynąć na formatowanie i układ Twojego dokumentu – lepiej nie ryzykować.
Na danej stronie znajduje się niepotrzebny tekst lub nie ma go tam wcale? Teraz wiesz już, jak usunąć stronę zawierającą nieistotne dla całości dokumentu rzeczy. Ręczne podziały stron są w stanie wprowadzić sporo zamieszania w pliku tekstowym – warto więc wiedzieć, jak uporać się z uciążliwymi problemami.