Co to jest lista mailingowa i jak ją założyć

Lista mailingowa dla wielu wciąż jest wielką niewiadomą. Jak się okazuje, jest ona niezwykle przydatna i warto się jej przyjrzeć. Czym jest i do czego służy?

Co to jest lista mailingowa?

Dla wielu osób lista mailingowa jest przeżytkiem. Zwłaszcza obecnie, kiedy to media społecznościowe są wszędzie obecne. Jak się okazuje, takie myślenie jest błędne. Według przeprowadzonych badań to wciąż mailing jest niezwykle istotnym elementem każdej strategii i jeśli chcemy docierać do szerokiego grona klientów, nie możemy go zaniedbywać.

Jeszcze do niedawna listy mailingowe wykorzystywane były do wysyłania pojedynczych powiadomień o różnych promocjach. Aktualnie jest to narzędzie, które ma za zadanie ocieplać relacje, podtrzymywać kontakt, a dopiero na samym końcu dochodzi aspekt sprzedażowy. Jednak czym tak naprawdę jest lista mailingowa? Umożliwia nam ona zebranie wielu kontaktów na jednej liście, które następnie będą dla nas dostępne tylko i wyłącznie pod jednym adresem e-mail. Dzięki takiemu rozwiązanie w bardzo szybki sposób będziemy w stanie trafić do konkretnej grupy odbiorców.

Jak zrobić dobrą listę mailingową?

Musimy zacząć od zera. Co to oznacza? Na samym starcie należy zaplanować odpowiednią strategię, załatwić wszelkie detale i dopiero później możemy rozpocząć tworzenie naszej listy mailingowej od podstaw. Musimy pamiętać, że kontakty, jakie się na niej znajdują, muszą być naprawdę zainteresowane tym, czym się zajmujemy.

Niektórzy rzucają stwierdzenie, że im większa lista mailingowe, tym lepsza. Po części jest to prawda, jednak tylko wtedy, gdy kontakty, jakie posiadamy, są rzeczywiście zainteresowane naszą działalnością. Baza 100 000 adresów, które nie mają pojęcia o naszych działaniach, jest warta znacznie mniej niż 1000 osób, które w rzeczywistości interesują się naszą pracą. W związku z tym należy postawić na jakość, a nie ilość. Warto stosować ponadprogramową weryfikację w trakcie próby dołączenia do listy w celu uzyskania zweryfikowanych odbiorców.

Do czego służy lista mailingowa?

Lista mailingowa ma wiele zastosowań, które pozytywnie wpływają na działanie wielu firm. Pierwszym z nich jest proste rozpowszechnianie istotnych informacji dla danych grup klientów.

Ponadto mamy możliwość wysłania wiadomości do pracowników z konkretnych działów. Wykonywanie jednie pojedynczej operacji, dzięki której będziemy w stanie skontaktować się z wieloma odbiorcami, znacznie upraszcza naszą pracą oraz ją przyśpiesza.

Narzędzia do mailingu

Tutaj pojawia się mały problem, gdyż nie ma jednoznacznego systemu, który można polecić. Warto przetestować kilka z nich i samemu wybrać coś, co nam odpowiada. Przecież najważniejsze jest to, aby dane rozwiązanie nie sprawiało nam problemów ze wdrożeniem i samą obsługą. Jedną z opcji może być MailChimp. Jego darmowa wersja pozwala nam na posiadania maksymalnie 2000 subskrybentów oraz wysyłkę 12 000 maili w ciągu 30 dni. Płatne wersje zaczynają się od ilości 500 subskrybentów, jednak bez limitu maili. Jest to bardzo rozpoznawalna marka, jeśli chodzi o systemy w branży mailingu na świecie, dlatego warto bliżej mu się przyjrzeć.

Jeśli poprzednia propozycja się nam nie spodoba, możemy postawić na polecany przez wielu Active Campaign. Oferuje on bardzo duże opcje automatyzacji oraz planowania wielu zadań, jednak jego cena nie jest najniższa. Najbardziej podstawowy plan, który zawiera 1000 adresów, kosztuje 29 dolarów, czyli ponad 100 złotych miesięcznie. Jest to dość zaawansowany system, dlatego na samym starcie warto spróbować darmowych rozwiązań, takich jak wyżej wymieniony MailChimp.

Udostępnij