Sprzedaż przeniosła się głównie do Internetu. Poszukujemy w nim zarówno usług, produktów, jak i kontaktów biznesowych. Widoczność w sieci jest kluczowa, by trafić do określonej grupy docelowej. Coraz więcej mówi się również o dostosowaniu witryny do wymagań użytkowników. Nie tylko na podstawowym poziomie, ale także w kontekście tych najbardziej zaawansowanych praktyk. Z pomocą przychodzi profesjonalne SXO – czym ono jest i dlaczego przewyższa wiele metod marketingowych?
Czym jest SXO?
To połączenie dwóch sposobów na marketing internetowy, które są skuteczne same w sobie, jednak to ich powiązanie przynosi rewolucyjne rezultaty. SXO to SEO oraz UX. W skrócie SEO polega na wyróżnieniu witryny w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe. UX opiera się na doświadczeniach użytkownika i tym, by korzystanie z serwisu było dla niego jak najwygodniejsze.
Dlaczego SXO jest takie skuteczne?
Samo pozycjonowanie, które jest przeprowadzane w profesjonalny sposób, powoduje wyróżnienie witryny w wynikach wyszukiwarki. Można podzielić je na pozycjonowanie lokalne, krajowe i ogólnopolskie. Te warianty różnią się budżetem i każde z nich powinno być dopasowane do konkretnego biznesu, np. miejscowy fryzjer nie potrzebuje pozycjonowania na cały kraj, lepiej w tym przypadku skupić się na SEO lokalnym. Działania pozycjonerskie sprawiają, że dana strona internetowa jest wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy, które mają uzasadnienie biznesowe. Na witrynę trafia o wiele więcej osób, można zaobserwować na niej zwiększony ruch. Część ludzi zadzwoni, umówi się online, kupi produkt, ale pewien procent ludzi zrezygnuje i wyjdzie ze strony. Często okazuje się, iż wraz z lepszym pozycjonowaniem wzrasta współczynnik odrzuceń. SEO pozwala więc przyciągnąć ruch na stronę, wyróżnić ją w wynikach wyszukiwania i sprawić, że będzie ona o wiele bardziej rozpoznawalna. Jednak na tym etapie pozycjonowanie się kończy – skuteczność sprzedaży zostaje już po stronie sprzedawcy. Specjaliści SEO dbają o widoczność, jednak nie ingerują już w kwestie, które są związane z zakupami i zamówieniami. W tym momencie w przypadku usługi SXO na scenę wkracza UX.
Specjaliści UX z wnikliwością badają to, jak zachowują się użytkownicy, którzy już trafią na dobrze wypozycjonowaną stronę internetową. Weryfikują to, jak wiele osób rezygnuje z przebywania na niej, a następnie sprawdzają przyczyny wychodzenia z witryny. Na tej podstawie proponują odpowiednie rozwiązania, dzięki którym możliwe jest naprawienie błędów, a jednocześnie ulepszenie witryny w taki sposób, by jak najwięcej osób chciało na niej zostać, było zainteresowanych zakupem. UX nie jest jednak tylko działaniem, którego celem jest zadbanie o użytkowników, którzy teraz przybywają na stronę internetową. To także ulepszanie witryny, proponowanie nowoczesnych rozwiązań, które sprawią, że Twój biznes będzie o dwa kroki przed konkurencją.
SXO to doskonała para, która pomaga w maksymalny sposób zwiększyć widoczność, a zarazem zyski przedsiębiorstwa. Dba o to, aby na stronę internetową wchodziło jak najwięcej osób i by była ona widoczna na jak najwięcej fraz kluczowych. Jednocześnie dba o użytkowników internetu, którzy na tę stronę internetową wchodzą. Skupia się na poprawianiu ścieżki zakupowej, zwiększeniu intuicyjności witryny oraz sprawieniu, aby cały pobyt użytkownika na stronie internetowej był od początku do końca nie tylko pozbawiony frustracji, ale komfortowy i przyjemny.
Artykuł sponsorowany