Amazon to znana w Europie i na świecie platforma e-commerce. Dlaczego warto z niej korzystać?
Dlaczego sprzedaż na Amazon pozwala firmom rozwinąć skrzydła?
Sprzedaż na Amazon to doskonałe rozwiązanie zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak i tych, którzy działają w branży e-commerce od wielu lat i poszukują nowych rynków zbytu. Jest to zupełnie inne środowisko niż Allegro czy Ebay. Daje dostęp do klientów z całego świata, którzy mają przeróżne preferencje zakupowe. Obecnie Amazon to jeden z najpotężniejszych graczy rynkowych, który wciąż rozwija swoją ofertę. Sprzedaż za pomocą tej platformy jest stosunkowo prosta, jednak trzeba mieć na nią pomysł, podobnie jak w przypadku każdego innego kanału dystrybucji. Co istotne, nie wiąże się z bardzo wysokimi kosztami, choć oczywiście Amazon pobiera pewną prowizję od sprzedających. Wszelkie opłaty są jednak jawne.
Jak sprzedawać na Amazon?
Amazon może okazać się kluczową platformą sprzedaży dla wielu przedsiębiorców, jednak kluczem do sukcesu jest opracowanie odpowiedniej koncepcji. W pierwszej kolejności trzeba określić, czy będzie to sprzedaż incydentalna, czy też masowa. Następnie należy przemyśleć możliwość skorzystania z innych rozwiązań, jakich dostarcza Amazon. Oferuje on na przykład usługę magazynowania, dzięki której nie trzeba zajmować się dystrybucją towaru do klienta, a jednocześnie ponosić kosztów prowadzenia własnego magazynu. Program Fulfillment by Amazon to oferta skierowana do przedsiębiorców, którzy nie chcą zajmować się we własnym zakresie wysyłką zamówień, zwrotami czy obsługą klienta. Warto także skorzystać z usług podmiotu zewnętrznego, jakim jest agencja Amazon. Firma, z której ofertą można się zapoznać na smartbuyers.pl, opracowuje strategię sprzedaży, mając na uwadze aspekty działalności Amazon, do których osoby postronne nie mają dostępu.
Amazon – kluczowy marketplace dla Twojego biznesu?
Obecnie mamy do wyboru wiele platform e-commerce, dzięki którym docieramy do klienta. Dlaczego więc to Amazon jest kluczowy dla Twojego biznesu? Przede wszystkim ze względu na międzynarodowe środowisko. Jest to platforma, na której każdy klient może znaleźć to, czego szuka. Oferta produktowa jest tak szeroka, że nawet osoby z nietypowymi preferencjami zakupowymi znajdą coś dla siebie. Choć z pozoru oznacza to dużą konkurencję, jednocześnie daje dużą szansę. Klienci są tam, gdzie produkty, dlatego drobne portale ogłoszeniowe nie cieszą się popularnością, a konkurencja na nich panuje niewielka. Amazon oferuje różnego typu narzędzia promocyjne i materiały marketingowe, które sprawiają, że Twoje produkty stają się jeszcze lepiej widoczne dla potencjalnych klientów. Wykazuje one dużą skuteczność, w przeciwieństwie do tych, które popularyzowane są przez inne platformy handlowe czy portale ogłoszeniowe.
Jak rozpocząć (lub kontynuować) przygodę z Amazon?
Planujesz prowadzenie sprzedaży na Amazon, ale nie wiesz, od czego właściwie zacząć? A może miałeś już do czynienia z tą platformą i odniosłeś wrażenie, że nie jest ona dla Twojej firmy? W pierwszym przypadku kluczem do sukcesu jest opracowanie odpowiedniego planu i poznanie wszelkich możliwości, jakie daje Amazon. W drugim przypadku…właściwie też, ponieważ najprawdopodobniej przyczyną niepowodzenia była niewłaściwa praca z platformą. Najlepiej znaleźć dobrego partnera, który przeprowadzi przez gąszcza informacji. Wbrew pozorom sprzedaż na Amazon nie jest trudna, o ile pozna się ten marketplace od środka. Specjaliści oferują różnego typu usługi, począwszy od doradztwa, na opracowaniu strategii sprzedażowej kończąc. W grę wchodzi oczywiście obsługa konta Amazon, dzięki której można zaoszczędzić sporo cennego czasu. Amazon to dziś rozwijająca się platforma, która wydaje się być przyszłością e-commerce. Dlatego warto wejść w ten świat już teraz, ewentualnie podkręcić sprzedaż, osiągając jeszcze większe zyski. Najprężniej rozwijające się firmy z różnych branż prowadzą sprzedaż właśnie przez Amazon, stąd nie można zamykać się na rynek międzynarodowy.
Artykuł sponsorowany.