Witryny, które są użyteczne, bogate w informacje i angażujące, zwykle zdobywają więcej użytkowników, zajmują wyższe pozycje w wyszukiwarkach i – co najważniejsze – zyskują klientów. Witryny, które nie spełniają tych kryteriów, zwykle borykają się z problemami. Nie ma znaczenia, jak wspaniała jest Twoja koncepcja biznesowa lub jak genialne są Twoje produkty, jeśli użytkownicy nie mogą znaleźć Cię w sieci.
Dla większości firm strona internetowa jest pierwszym (i często jedynym) miejscem, w którym potencjalni klienci dowiadują się o firmie i oceniają ją jako przedsiębiorstwo. Strategicznie zaprojektowana i dobrze utrzymana witryna internetowa to jeden z najlepszych sposobów na promocję firmy w Internecie. Treści na stronie powinny dawać odwiedzającym jasny obraz tego, kim jesteś, czym się zajmujesz, co odróżnia Cię od konkurencji i dlaczego powinni wybrać właśnie Ciebie, a nie kogoś innego.
Przeczytaj 7 wskazówek, jak pozycjonować swoją witrynę, aby odnieść sukces w coraz bardziej cyfrowym świecie.
Spraw, aby Twoja strona była łatwa w nawigacji
Większość stron internetowych jest zbudowana z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią (CMS), który pozwala właścicielowi zarządzać wyglądem i zawartością strony za pomocą interfejsu internetowego. System CMS ułatwia dodawanie, usuwanie i edytowanie treści, ale może też sprawić, że odwiedzający będą sfrustrowani trudnościami w poruszaniu się po stronie i znalezieniu tego, czego szukają.
Pierwszym krokiem do ułatwienia nawigacji na stronie internetowej jest wybór systemu CMS, który jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Pomocne może być również stworzenie strony internetowej w wersji responsywnej, którą można przeglądać na dowolnym urządzeniu, z dowolnego miejsca.
Jeśli budujesz stronę internetową od podstaw, poświęć trochę czasu na wrażenia użytkownika i zadbaj o to, by była ona jak najprostsza i najłatwiejsza w nawigacji. Postaraj się ograniczyć do minimum liczbę kliknięć i pogrupować informacje w logiczny sposób, aby użytkownicy mogli łatwo zrozumieć, gdzie się znajdują, gdzie mogą przejść dalej i co zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać swoją wizytę na stronie.
Używaj wysokiej jakości materiałów wizualnych
Materiały wizualne są kluczową częścią komunikacji i marketingu. Wizualna reprezentacja jest często bardziej skuteczna niż tysiąc słów i może być bardziej efektywnym sposobem przekazywania informacji. Wizualizacje mogą pomóc zaangażować odwiedzających stronę, przyciągnąć ich do treści i pomóc im zrozumieć przekaz oraz wartość, jaką oferuje. Materiały wizualne mogą obejmować wszystko – od obrazów, projektów i zdjęć zawartych w treści po grafiki, które pomogą zilustrować tematy i uczynić idee bardziej przystępnymi.
Materiały wizualne mogą zawierać zdjęcia zespołu lub pracowników, zdjęcia produktów lub usług, wykresy i diagramy, infografiki, a nawet filmy. Materiały wizualne mogą być doskonałym dodatkiem do każdej strony internetowej, ale trzeba pamiętać aby ważyły możliwie najmniej. Są też niezbędne w przypadku stron, które są oparte głównie na tekście, takich jak blogi czy serwisy informacyjne.
Zobacz również: Darmowe zdjęcia – skąd je wziąć?
Dodaj blog i poruszaj ważne tematy w swojej branży
Blogi stały się integralną częścią wielu stron internetowych i są doskonałym sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami oraz budowanie ich zainteresowania i zaufania do Twoich produktów i usług. Blogi idealnie nadają się do wprowadzania nowych tematów, dzielenia się spostrzeżeniami i poradami ekspertów oraz dostarczania wartości czytelnikom.
Blogi mogą być również doskonałym sposobem dla organizacji na zdobycie pozycji lidera w swojej branży. Blogi mogą być doskonałym sposobem pozycjonowania firmy w celu osiągnięcia sukcesu poprzez poruszanie tematów ważnych dla danej branży. Na przykład, jeśli jesteś agencją marketingową, możesz publikować wpisy o najnowszych trendach w swojej branży, o tym, jak przyciągnąć potencjalnych klientów i jak utrzymać obecnych.
Zobacz również: Czym jest blog, jak go założyć i gdzie najlepiej go prowadzić?
Pochwal się swoją wiedzą, używając odpowiednich słów kluczowych
Badanie słów kluczowych jest istotną częścią każdej strony internetowej lub bloga, ale często jest zaniedbywane lub pomijane. Treść na Twojej stronie jest Twoim głównym narzędziem sprzedaży. To właśnie one przekonają użytkowników do kliknięcia na link do Twoich produktów, odwiedzenia Twojej strony i – miejmy nadzieję – dokonania zakupu. Aby to osiągnąć, należy używać w treści odpowiednich i skutecznych słów i fraz kluczowych.
Treść witryny jest również tym, co pomoże Ci uzyskać większą widoczność w wyszukiwarkach. Im lepsza jest treść strony, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. W treści należy zawrzeć słowa kluczowe, które są istotne dla poruszanych tematów, ale nie należy też przesadzać z ich ilością. Wśród treści należy używać różnych odmian słów kluczowych takich jak synonimy czy wyrazy bliskoznaczne.
W pozycjonowaniu stron ważne jest też umieszczenie słów kluczowych w strategicznych miejscach, które wpływają na pozycje strony w wyszukiwarce. Do takich miejsc należą m.in.
- tytuł strony (title),
- opis strony (meta description),
- nagłówki strony,
- treść strony,
- adres url strony,
- nazwy plików graficznych na stronie,
- opisy alternatywne grafik i zdjęć na stronie
Wyjaśnij, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji
Jeśli chcesz, aby Twoja strona odniosła sukces, musisz wyjaśnić, co sprawia, że Twoja firma jest lepsza od konkurencji. Można to zrobić na kilka sposobów. Świetnie nadają się do tego blogi, ponieważ można łatwo tworzyć treści i wyjaśniać, dlaczego jesteśmy lepsi od konkurencji. Można też dodać sekcję na stronie głównej lub stronie o firmie, w której można opisać, w jaki sposób firma przewyższa konkurencję. Można również dodać recenzje i referencje od klientów, którzy mieli pozytywne doświadczenia z naszą firmą i bezpośrednio opisać korzyści, jakie odnieśli dzięki współpracy z nami.
Włącz media społecznościowe
Media społecznościowe stanowią istotną część strategii marketingu cyfrowego niemal każdej nowoczesnej firmy. Największe portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest, okazały się cennymi narzędziami marketingowymi, które można wykorzystać do budowania relacji z nowymi klientami, angażowania obecnych oraz zwiększania zasięgu i widoczności firmy. Media społecznościowe mogą również pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej w celu osiągnięcia sukcesu – chociaż nie bezpośrednio. Można wykorzystać sieci społecznościowe do tworzenia treści, udostępniania wpisów na blogu lub artykułów na stronie internetowej oraz dostarczania wartości swoim zwolennikom. Media społecznościowe mogą również pomóc w określeniu najlepszego czasu na publikowanie treści, co jest ważne dla zwiększenia ruchu na stronie, ponieważ warto publikować w czasie, gdy rynek docelowy najprawdopodobniej jest online i może zobaczyć Twoje wpisy.
Nie oszczędzaj na jakości, szybkości i bezpieczeństwie witryny
Twoja strona musi być nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także funkcjonalna i łatwa w użyciu. Odwiedzający nie spędzą więcej niż kilka sekund na przeglądaniu strony, zanim zdecydują się na pozostanie na niej lub jej opuszczenie. Zwracają uwagę przede wszystkim na treść i łatwość nawigacji. Twoja strona musi się łatwo ładować i szybko reagować. Odwiedzający nie chcą czekać na załadowanie stron, a już na pewno nie chcą widzieć kręcącego się kółka, które oznacza, że witryna jest zbyt zajęta. Nie chcą być przekierowywani na inne strony lub witryny w celu pobrania plików i obejrzenia treści. Twoja witryna musi być również bezpieczna. Odwiedzający muszą wiedzieć, że mogą zaufać Twojej witrynie, a mogą to zrobić tylko wtedy, gdy podejmiesz niezbędne środki ostrożności, aby chronić ich informacje i prywatność na przykład za pomocą szyfrowanego połączenia ze stroną tak zwanego certyfikatu SSL.
Podsumowanie
Jeśli chcesz, by Twoja witryna odniosła sukces, musisz poświęcić czas i wysiłek, by uczynić ją najlepszą, jaka może być. Dobrze zaprojektowana witryna jest jednym z najlepszych narzędzi, jakie możesz wykorzystać do promowania swojej firmy, budowania zaufania i zdobywania nowych klientów. Aby Twoja strona odniosła sukces, musisz upewnić się, że jest łatwa w nawigacji, zawiera wysokiej jakości elementy wizualne, porusza ważne tematy z Twojej branży, prezentuje Twoją wiedzę za pomocą odpowiednich słów kluczowych i wyjaśnia, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji. Należy również upewnić się, że witryna ma najlepszą możliwą jakość, szybkość i bezpieczeństwo. Tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że odniesie ona prawdziwy sukces i będzie pozycjonowana wysoko w wyszukiwarce.