Czym jest LinkedIn? Biznesowy portal społecznościowy

czym jest linkedin biznesowy portal spolecznosciowy

Jeśli poszukujesz pracy lub chcesz zyskać nowych partnerów biznesowych, portal LinkedIn powinien być ci bliski. Za jego pomocą zyskasz kontakty zawodowe, przejrzysz oferty zatrudnienia, a także będziesz uczestniczył w życiu socjalnym użytkowników serwisu.

Kiedy powstał LinkedIn?

Posiadanie konta na serwisie LinkedIn możliwe jest od 2003 roku. Początkowo platforma nie cieszyła się dużą popularnością, dlatego też Polska wersja językowa powstała prawie dekadę później – w 2012.

LinkedIn działa aktualnie pod szyldem Microsoftu. Od tego czasu doszło do wielu mniejszych i większych zmian w działaniu platformy.

Popularność serwisu LinkedIn

Publikowanie ofert pracy nie może pochwalić się tak sporym zainteresowaniem jak tworzenie Insta-story lub relacji na Facebooku. LinkedIn jest jednak popularnym serwisem, który posiada ponad 4 miliony aktywnych kont z samej Polski.

Ciężko znaleźć dokładny raport na temat popularności serwisu w skali światowej. Wiele źródeł podaje jednak, jakoby sumaryczna liczba użytkowników LinkedIna wynosiła ponad 800 milionów.

Jak działa LinkedIn? Czy trzeba płacić?

LinkedIn korzysta z algorytmów podobnych, jak inne portale społecznościowe. Platforma stara się pokazywać użytkownikom informacje, które najbardziej ich zaciekawią.

Zasada działania jest zbliżona do serwisów takich jak Twitter czy wcześniej wspomniany Facebook. Jedyną różnicą jest to, że nacisk kładziony jest głównie na tematy związane z pracą oraz biznesem.

Jesteś ciekawy, jakie posty należy tworzyć na LinkedInie, a jakich unikać? Przeczytasz o tym w dalszej części artykułu.

Lista funkcji LinkedIna. Czyli co mogę zrobić na serwisie?

Portalowi LinkedIn coraz bliżej do konwencjonalnych serwisów społecznościowych. Odznacza się on jednak niecodziennymi funkcjami, które prawdopodobnie nigdy nie zagoszczą u konkurencji.

LinkedIn umożliwia na przykład:

  • Tworzenie ofert pracy, gdy poszukujesz pracowników
  • Aplikowanie do powyższych ofert, gdy to Ty szukasz pracy
  • Publikowanie większych publikacji (artykułów)
  • Dołączanie do grup tematycznych
  • Intuicyjne wygenerowanie dokumentu CV

Czy LinkedIn pomoże w budowaniu renomy?

Tak! Jeśli zależy Ci na zdobyciu dobrej opinii wśród partnerów biznesowych, to LinkedIn będzie doskonałym rozwiązaniem.

Za pomocą funkcji “potwierdzenie umiejętności” pozostali użytkownicy będą mogli ocenić podane przez Ciebie predyspozycje. Jeśli jesteś dobry w tym, co robisz, możesz liczyć się z szybkim wzrostem wskaźnika poleceń.

Tego typu czynności wpłyną pozytywnie nie tylko na Ciebie, jako osobę fizyczną, ale również prowadzoną przez Ciebie działalność. Jeśli chcesz w szybki sposób zbudować dobrą renomę – zacznij korzystać z LinkedIna!

LinkedIn premium. Co daje? Czy warto?

Konto premium na serwisie LinkedIn daje dostęp do funkcji niedostępnych dla darmowych użytkowników. Należą do nich między innymi:

  • Uczestnictwo w specjalistycznych kursach
  • Wysyłanie bezpośrednich wiadomości InMail
  • Zaawansowane filtry wyszukiwania
  • Wyszukiwanie potencjalnych klientów
  • Tworzenie projektów rekrutacyjnych

Funkcji jest wiele więcej, a ich dostępność zależna jest od planu, jaki zdecydujesz się wykupić.

Czy warto? Wiele dodatkowych funkcji brzmi kusząco, jednak raczej nie są one warte swojej ceny. Jeśli nie masz aspiracji do stania się topowym biznesmenem, który będzie udzielał się pod każdym możliwym postem – możesz spokojnie pozostać przy darmowym planie serwisu.

Co jest wskazane na LinkedInie, a czego unikać?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, jednak nie działa on na takich samych zasadach, jak konkurencja.

Prosty przykład? Na Facebooku z reguły nie dodaje się do znajomych obcych osób. Na LinkedInie jednak jest to jak najbardziej na miejscu, a każda nowo nawiązana relacja postrzegana jest jako szansa na współpracę.

Teraz w drugą stronę. O ile na innych portalach społecznościowych częstą praktyką jest pokazywanie swojego życia prywatnego, o tyle na LinkedInie raczej unika się takiego zachowania. Jeśli chcesz się ujawniać – to tylko i wyłącznie z biznesowej strony.

Praca i biznes – główny temat serwisu LinkedIn

Poszukujesz nowych pracowników? Stwórz ofertę pracy.

Chcesz się zatrudnić? Wygeneruj profesjonalne CV i aplikuj już dziś.

Pamiętaj, że mimo nakładki “social media” głównym zadaniem LinkedIna jest pomoc w tworzeniu relacji stricte biznesowych. Oczywiście możesz traktować tę platformę jako rozrywkę, jednak więcej benefitów zyskasz, jeśli podejdziesz do niej na poważnie.

LinkedIn – krótkie podsumowanie

LinkedIn to platforma, z której warto korzystać. Mało tego – należy robić to w aktywny i regularny sposób.

Jak wynika z niezależnych raportów: posiadanie konta na LinkedInie pomogło wielu milionom ludzi w zbudowaniu relacji biznesowych.

Prowadzić konto możesz w pełni za darmo – nic więc nie stoi na przeszkodzie, abyś spróbował jeszcze dziś.

Stwórz ciekawe zdjęcie profilowe, uzupełnij podstawowe informacje, i zacznij działać!

Udostępnij