Co warto wiedzieć o SEO i dlaczego trzeba się tym zainteresować?

seo 1

Czy zdarzyło Ci się słyszeć o SEO? Wiesz, ze ma to związek z wynikami wyszukiwania Google i obecnością w nich Twojej strony, ale nie wiesz o co konkretnie w tym chodzi? Chcesz wiedzieć, czy korzyści z tego wynikające są wymierne? W takim razie mamy dla Ciebie garść informacji na ten temat!

Czy SEO jest proste?

Podstawowe elementy związane z pozycjonowaniem można przeprowadzić dość szybko, jednak w praktyce będzie to dopiero początek działań. Dostosowywanie strony do tego, aby były przyjazne dla wyszukiwarek internetowych, z Google na czele, to dziedzina, która stale się rozwija – zarówno gdy chodzi o sposób wyświetlania wyników, jak i działania, które należy podejmować na samej stronie.

Co za tym idzie, choć zdecydowanie warto zadbać o podstawowe elementy, w przypadku działań obliczonych na efekty biznesowe, korzystne będzie rozglądnięcie się za pomóc specjalisty, który pomoże w maksymalizacji efektów i przygotowaniu oraz wdrożeniu strategii długofalowej. Tym bardziej, że często wymaga to korzystania z zaawansowanych narzędzi, do których zawodowi pozycjonerzy mają dostęp, nie wspominając o doświadczeniu w ich stosowaniu.

Co się robi w ramach SEO?

W największym skrócie działania SEO dzielą się na te przeprowadzane w obrębie strony internetowej oraz te poza nią.

Ta pierwsza grupa, określana jako SEO onsite, obejmuje kwestie techniczne oraz contentowe. Gdy mowa o technikaliach, pozycjonerzy zajmują się weryfikowaniem między innymi takich spraw, jak struktura adresów URL, blokowanie indeksacji tych z nich, które są zbędne, czy weryfikowanie poprawności metaznaczników. To także na tym etapie sprawdzane jest, czy strona ma odpowiednie parametry związane z szybkością ładowania się. Podobnych kwestii jest znacznie więcej, a specjalista SEO znajduje je w trakcie przeprowadzania audytu technicznego.

Z kolei kwestie contentowe to sprawdzenie, czy istniejące na stronie treści są odpowiednio dopasowane do pożądanych grup słów kluczowych, stworzenie wytycznych dotyczących ich modyfikowania, a także zaproponowanie zmian (co najczęściej odbywa się w ramach współpracy z copywriterem).

Tematem związanym z treściami na stornie jest także przygotowanie strategii contentowej, w ramach których można rozwijać bloga firmowego. Czy jest to potrzebne? Zdecydowanie tak, tworzenie dodatkowych podstron z treściami pozwala zwiększać zakres tematów branżowych, z którymi Google będzie daną domenę kojarzyć – by ostatecznie zacząć ją traktować jako kompleksowo pomagającą internautom, którzy szukają najróżniejszych spraw związanych z produktami lub usługami, które są na niej oferowane. To o tyle istotne, iż sami internauci często są na różnych etapach podejmowania decyzji zakupowych – a szeroki zakres tematów na blogu pomoże do docierać do nich już na etapie, na którym dopiero zastanawiają się nad zamówieniem.

Co ciekawe, przy okazji można tez zacząć kształtować wizerunek ekspercki Twojej firmy – a to ma przecież przełożenie na zaufanie, jakie wzbudzasz wśród swoich klientów.

SEO offsite, czyli pozyskiwanie linków

Wspomnieliśmy o działaniach offsite – tutaj mowa przede wszystkim o zdobywaniu wartościowych odnośników prowadzących do witryny. To o tyle istotne, ze dzięki temu Google zaczyna traktować witrynę jako polecaną przez internautów i… samemu tez zaczyna ją oceniać wyżej.

Czy warto prowadzić działania SEO?

Tak. W ten sposób można dotrzeć do dużej grupy odbiorców, którzy szukają informacji o Twoich produktach lub usługach. Zarówno tych, którzy już chcą je zamówić, jak i tych, którzy szukają dodatkowych informacji na ich temat. Zauważ, że tych ostatnich możesz przekonać, chociażby przez zbicie obiekcji, czy przez doradzenie konkretnych rozwiązań.

Warto przy tym zauważyć, że SEO doskonale uzupełnia się z innymi formami promocji, takimi jak chociażby reklamy Google Ads – nie stanowią dla nich konkurencji, przeciwnie, stosowanie obu form promocji sprawia, ze końcowe efekty są jeszcze lepsze dla Twojego biznesu.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij