Choć jeszcze kilka lat temu mało kto słyszał o Instagramie, obecnie z aplikacji tej korzysta ponad 90 milionów użytkowników na całym świecie. Są wśród nich gwiazdy, modele i modelki, artyści, a także ludzie kreatywni i poszukujący piękna. Instagram dawno przestał być po prostu wirtualnym albumem fotograficznym. To miejsce, gdzie można poznać znane i inspirujące osoby, wypromować produkty lub usługi, po prostu “dać się odkryć”.
Znajdź swoją niszę i dbaj o jakość zamieszczanych zdjęć
Instagram jest bardzo prosty w obsłudze. Nie oznacza to jednak, że każdy w tym miejscu się wybije. Wrzucając po prostu niedopracowane czy darmowe zdjęcia lub nachalnie reklamując swoje produkty nie znajdziesz zapewne zbyt wielu odbiorców. Warto poszukać swojej niszy, pomyśleć o tym, w czym jesteśmy dobrzy i co może zainteresować innych. Najważniejsze to mieć pomysł na swój profil na Instagramie. Może bazować on na tym, co Cię interesuje i co da się przedstawić przy pomocy fotografii: mogą być to podróże, moda, ale i gotowanie, poezja czy harcerstwo. W opisie możesz napisać, czym się zajmujesz i podać link do swojej strony internetowej. Ważna jest przy tym spójność profilu – wrzucenie wszystkiego, co mamy na dysku, zdecydowanie mija się z celem. Nie mniej ważną formą promocji swojego konta jest dodawanie filmików na Instagramie oraz korzystanie z Instastory
W promocji może pomóc Ci chwytliwa nazwa i przyciągające wzrok zdjęcie profilowe. Zawsze jednak powinniśmy przede wszystkim zwracać uwagę na jakość zamieszczanych zdjęć. Nie musisz być profesjonalnym fotografem, ale nie publikuj nieudanych, źle wykadrowanych i nieostrych zdjęć. Przy obróbce warto wykorzystać przynajmniej dostępne za darmo programy graficzne. Warto stosować także dostępne w aplikacji filtry, które pomogą Ci w prosty sposób wyczarować ciekawy klimat zdjęcia.
Wykorzystuj hashtagi, oznaczaj miejsca i znajomych
Publikując posty warto pamiętać również o wykorzystaniu #hashtagów. To słowa lub krótkie wyrażenia bez spacji ze znakiem “#”, za pomocą których zainteresowane osoby mogą łatwo odnaleźć nasze fotografie. Możesz w hashtagach przedstawić po prostu to, co znajduje się na zdjęciu, ale i nazwać emocje, czy nawiązać do haseł i wartości, z którymi się identyfikujesz.
Warto szukać hashtagów, które pasują do Twojego zdjęcia i mają wiele wyszukań. Spróbuj tworzyć własne kreatywne hashtagi, które łatwo zapadają w pamięć. Publikując zdjęcia, warto od razu także dodawać ich lokalizację, a także oznaczać inne osoby, które na nich występują. W ten sposób od razu wciągamy je w interakcję i możemy łatwo docierać także do ich znajomych. Warto także odwiedzać inne profile z komentarzami, w ten sposób przypominasz o sobie.
Zadbaj o regularność zamieszczanych wpisów i bądź uczciwy
Jeżeli poważnie myślisz o wypromowaniu swojego profilu, powinieneś przede wszystkim zadbać o regularność publikacji. Nie musisz zamieszczać nowych fotek codziennie – warto to jednak robić co kilka dni. Niestety, bardzo wielu instragramerów cechuje się słomianym zapałem – na początku są bardzo aktywni, jednak z czasem publikują nowe zdjęcia coraz rzadziej.
Jeżeli chcesz, by Twój profil zyskał dużą popularność, warto przypominać regularnie o sobie. Pamiętaj również o uczciwości – przy pomocy Photoshopa możesz przerobić swoje zdjęcie nie do poznania, ale co z tego, skoro część obserwatorów zna Cię realnie i wiedzą, jak wyglądasz?
Warto również w tym miejscu wspomnieć o niechlubnej praktyce niektórych polskich instagramerek, jaką jest kupowanie obserwatorów. Nie warto uciekać się do takich metod – znajomi Abdula i Sergieja i tak nie są zainteresowani Twoim przekazem, a w ten sposób tracisz wiarygodność.