Całkowite zablokowanie reklam na Facebooku nie jest możliwe, ponieważ to właśnie dzięki reklamom korzystanie z serwisu jest całkowicie bezpłatne. Na podstawie algorytmów Facebook stara się dobierać reklamy interesujące i odpowiednie dla danego użytkownika. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie chcemy oglądać danej reklamy, zawsze mamy możliwość wybrania symbolu „x” w jej prawym górnym roku, a następnie kliknięcia komendy „nie chcę tego widzieć”.
Jak działają preferencje reklamowe
Nie jesteśmy w stanie całkowicie zablokować reklam na Facebooku, ale dzięki preferencjom reklamowym mamy wpływ na to jakie reklamy są nam wyświetlane, a także sprawdzić dlaczego dana reklama jest nam pokazywana.
Żeby sprawdzić oraz zmienić nasze preferencje reklamowe należy wybrać ikonę x lub v w prawym górnym rogu jakiejkolwiek reklamy na Facebooku, a następnie wybrać opcję „dlaczego to widzę”. Wyświetlona zostanie wytłumaczenie, dlaczego dana reklama została nam wyświetlona, ponadto istnienie możliwość dołączenia swojego profilu do grona odbiorów tej reklamy oraz opuszczenia go.
Po wybraniu opcji „zarządzanie preferencjami reklamowymi” możemy sprawdzić więcej grup odbiorców, do których należymy i które decydują o tym, jakie reklamy wyświetlane są nam na Facebooku. Warto pamiętać, iż dzięki dokonaniu zmian w zakresie preferencji reklamowych możemy wpłynąć wyłącznie na rodzaj wyświetlanych nam reklam, a nie na ich liczbę.
Jak zablokować reklamy na Facebooku?
Zdarza się, iż reklamodawcy wykupujący reklamy w serwisie Facebook chcą, by serwis pokazywał ich reklamy różnorodnym grupom odbiorców, na podstawie ich polubień. Oznacza to, iż opuszczając grupę fanów siatkówki, a pozostając w grupie miłośników piłki nożnej w dalszym ciągu będziemy odbierać reklamy producenta butów sportowych, którego grupą docelową są miłośnicy sportu.
Warto pamiętać, iż serwis Facebook dysponuje naszymi wszystkimi podstawowymi danymi potrzebnymi do efektownego doboru reklam. Facebook zawsze wykorzystuje do trafnego doboru materiałów reklamowych takie informacje jak nasz wiek, płeć i miejsce zamieszkania oraz rodzaj urządzenia, z którego logujemy się do serwisu.
Jak Facebook dobiera reklamy?
Założeniem Facebooka jest pokazywanie użytkownikom takich reklam, które będą maksymalnie skuteczne i użyteczne dla reklamodawców.
Serwis w tym celu dobiera reklamy do danego użytkownika na podstawie udostępnianych na Facebooku informacji (np. polubień), innych danych z konta Facebook użytkownika takich jak płeć, wiek czy miejsce zamieszkania oraz informacji udostępnionych przez reklamodawców, którzy mogą już mieć w posiadaniu np. adresy e-mail docelowych odbiorców oraz aktywności w ramach innych witryn oraz aplikacji.
Jako użytkownicy serwisu Facebook mamy prawo oraz możliwość ustawienia swoich preferencji reklamowych oraz ustawienia wyświetlania na naszym koncie reklam opartych wyłącznie na naszych zainteresowaniach. Nie możemy całkowicie zablokować reklam wyświetlanych w serwisie Facebook, ale możemy w pełni decydować o tym, jakiego typy reklamy będą nam prezentowane.