Co to jest TikTok czyli nowy wymiar social mediów!

co to jest tiktok czyli nowy wymiar social mediow

TikTok stał się nową marką na rynku social media. Facebook, Instagram czy Twitter zrobiły się już dla wielu osób już po prostu nudne. Jak długo można oglądać zdjęcia znajomych? Jednak w social media nadeszła nowość i jest nią TikTok. Czy TikTok okaże się hitem? Jak działa TikTok? Od ilu lat jest TikTok?

Co to jest TikTok?

Popularny obecnie TikTok powstał w 2016 r. w Chinach pod nazwą Douyin. Obecna nazwa TikTok pojawiła się w momencie, gdy twórca chciał wprowadzić tą aplikację na rynek zagraniczny. Sukces TikToka odparty jest na aplikacji Musical.ly, która posiadała podobne funkcję co Douyin jednak była bardziej znana na zachodzie. W roku 2018 TikTok oraz Musical.ly zostały połączone w jedną aplikację.

TikTok jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. W 2018 roku ta platforma społecznościowa była dostępna w 150 krajach oraz w 75 językach. W Polsce TikTok w 2018 roku został pobrany około 5,7 mln razy, tym samym stając się fenomenem na miarę Facebooka oraz Instagrama.

TikTok jak działa?

TikTok jest połączeniem Snapchata oraz Spotify. Snapchat pozwalał na zakładanie na zdjęcia zabawnych filtrów, a następnie podzielenie się przerobionymi zdjęciami ze znajomymi. Podobnie jest w TiKToku, który pozwala na nagrywanie bardzo krótkich max 60 sekundowych filmików. W tle tych filmików puszczona jest wybrana przez użytkownika muzyka– najczęściej są to popularne hity, jednak eksploatorzy mogą wybierać również pośród starszych utworów. Stworzony w ten sposób przez użytkownika klip można dowolnie modyfikować poprzez dodatnie wybranych efektów np.: filtrów, naklejek czy innych ciekawych efektów.

Od ilu lat jest TikTok?

Oficjalnie aplikacja TikTok jest dostępna tylko dla osób od 13 roku życia, niestety wiek użytkownika nie jest w żaden sposób weryfikowany. Użytkownik może zamieszczać własne materiały oraz oglądać materiały innych aktywnych osób na platformie jednak dopiero po ukończeniu 13 roku życia. Użytkownik, który chce skorzystać z aplikacji musi potwierdzić, iż jego wiek odpowiada warunkom regulaminu TikToka. W przypadku jeśli zostanie stwierdzone, że użytkownik ma mniej niż 13 lat to konto zostanie zamknięte.

Zdecydowaną większość pośród eksploratorów TikToka stanowią osoby w przedziale 13-15 lat (64,9 %), a także nieco starsi 15-18 lat (15,1%). Bardzo śladowe ilości to użytkownicy powyżej 22 roku życia. Niestety nie małą grupę bo, aż 17,6% stanowią nastolatki poniżej 13 roku życia.

Jak założyć konto na TikToku?

Pierwszym, a zarazem najważniejszym krokiem jest instalacja aplikacji na smartfonie. Aplikacja jest kompatybilna nie tylko z system IOS, lecz także z Androidem. Kolejnym krokiem jest rejestracja użytkownika, która przebiega w bardzo intuicyjny sposób. Można zarejestrować się na 4 sposoby:

  • poprzez numer telefonu bądź adres mailowy
  • Facebook
  • profilu w Google
  • Twitter

Po wybraniu najlepszej metody rejestracji oraz potwierdzeniem jej numerem telefonu można spersonalizować swoje konto na TikToku. Przed rozpoczęciem nagrywania filmów należy dodać do swojego profilu kilka istotnych informacji takich jak:

  • zdjęcie profilowe
  • biografia
  • nazwa użytkownika
  • Instagram i YouToube

Przed rozpoczęciem tworzenia treści na TikToku warto w zakładce ustawienia zaawansowane uruchomić ustawienie analizy. Dzięki temu jest możliwość sprawdzania na bieżąco ilości wyświetleń, serduszek oraz liczby obserwujących.

Jak zalogować się na konto TikTok?

Zaraz po założeniu konta, warto od razu rozpocząć przygodę z TikTokiem. Na stronie główniej aplikacji u góry (podobnie jest na Facebooku czy Instagramie) można znaleźć filmy użytkowników nie tylko obserwowanych, lecz także proponowanych (im więcej filmów użytkownik ogląda, angażuje się i tym samym otrzymuje lepsze rekomendacje). TikTok tak jak inne serwisy społecznościowe działa na zasadzie algorytmu wyświetlania treści. W odróżnieniu do Instastory (Instagram Stories), na TikToku swipuje (przewija) się w górę bądź w dół.

Po prawej stronie stworzonej na TikToku treści można zobaczyć statystyki twórcy treści oraz samej treści czyli można przejść do profilu użytkownika i np.: zacząć go obserwować. Po prawej stronie jest również liczba polubień filmu, komentarzy oraz udostępnień.

W dolnej części filmu można znaleźć nazwę wykorzystanego efektu, opis filmu, hasztagi (działające podobnie jak te na Instagramie) oraz pole do możliwości oznaczania nie tylko innych użytkowników przez @małpkę, lecz także utworów, które zostały w filmie użyte. Po prawej stronie można znaleźć przycisk (podobny do winylu), który po naciśnięciu przenosi użytkownika do wszystkich dostępnych treści na TikToku stworzonych z tym właśnie utworem.

Na samym dole ekranu aplikacji pokazuje się pasek menu, który umożliwia przejście do strony głównej aplikacji, sekcja odkryj (podobna do eksploruj na Instagramie), przycisk dodawania i tworzenia nowych treści, wiadomości i powiadomienia, przejście do profilu użytkownika.

Profil użytkownika bardzo przypomina profil użytkownika na Instagramie. Na profilu użytkownika TikToka można znaleźć zdjęcie profilowe, nazwę użytkownika oraz informację czy profil został zweryfikowany. Na profilu można także znaleźć statystyki polubień wszystkich dodanych treści oraz liczbę obserwujących i obserwowanych profili przez danego użytkownika.

TikTok stał się ulubionym kanałem dla nastolatków. Dzięki zwiększajĄcej się popularnoŚci może stać się dużą konkurencją dla Facebooka i Instagrama, a tym samym dobrym miejscem dla reklamodawców.

Udostępnij