Zarządzanie kontem Microsoft w systemie Windows 10

zarzadzanie kontem microsoft w systemie windows 10

Systemy Windows, w tym Windows 10, dają użytkownikom możliwość zakładania osobistych, zabezpieczonych hasłem kont. Dzięki nim możliwe jest zapewnienie bezpieczeństwa prywatnym danym nawet wtedy, gdy z komputera korzysta na co dzień więcej niż jedna osoba. Użytkownik z kontem standardowym ma ograniczony dostęp do danych, a także zablokowaną możliwość instalacji nowych programów.

Konto administratora daje pełną kontrolę nad systemem operacyjnym, dlatego powinno być ono przyznawane jedynie zaufanym osobom.

Zobacz również: Jak wyłączyć automatyczne aktualizacje w Windows 10?

Jak zmienić administratora w systemie Windows 10?

Zmiana administratora w systemie Windows 10 wymaga bycia zalogowanym na konto obecnego administratora.

  1. W ustawieniach komputera należy przejść do zakładki “Rodzina i inni użytkownicy” (Start > Ustawienia > Konta).
  2. Po kliknięciu na wybrane konto standardowe, powinna pojawić się opcja zmiany jego typu.
  3. Wybranie w rozwijanym menu pozycji “Administrator” i kliknięcie “Ok” sprawi, że właściciel konta stanie się administratorem na danym urządzeniu.
  4. Po przelogowaniu na konto nowego administratora, zastosowanie tej samej metody pozwoli na zdegradowanie poprzedniego do roli standardowego użytkownika.
  5. W tej samej lokalizacji możliwe jest także usunięcie starego konta (poprzez wybranie go i kliknięcie “Usuń”).

Windows 10 – zmiana użytkownika, zmiana hasła

Zarówno z konta lokalnego, jak i z konta Microsoft, można wylogować się, przechodząc do menu “Start” i wybierając ikonę konta, a następnie opcję “Wyloguj i się”. Pozwoli to na zmianę użytkownika Windows 10.

W przypadku wystąpienia problemów z zalogowaniem do konta, które są wynikiem zapomnienia hasła, istnieje możliwość jego zmiany.

Zobacz również: Folder na hasło – Jak zabezpieczyć folder hasłem w Windows 10?

Zmiana hasła

  1. Zmiana hasła do konta lokalnego innego użytkownika może zostać przeprowadzona przez administratora.
  2. Wystarczy, że w panelu “Konta użytkowników” (Start > Panel sterowania) wybierze on opcję “Zarządzaj innym kontem”,
  3. a następnie użytkownika, któremu zamierza zmienić hasło dostępu do komputera.

W przypadku konieczności zmiany hasła konta administratora, metoda zależy od wersji systemu Windows 10.

W wersji 1803 i nowszych, reset hasła możliwy jest po wcześniejszym udzieleniu poprawnej odpowiedzi na pytanie zabezpieczające. W starszych wersjach reset jest niemożliwy i należy zresetować ustawienia komputera do stanu początkowego.

Odzyskiwanie hasła do konta Microsoft rozpoczyna się od wybrania opcji “Nie pamiętasz hasła?” pod paskiem do jego wprowadzania. Jeśli do konta przypisany jest adres e-mail lub numer telefonu, powinien zostać na nie wysłany kod weryfikacyjny, po wpisaniu którego pojawi się możliwość ustawienia nowego hasła. Jeśli konto nie miało przypisanych żadnych tego typu danych, konieczne będzie wypełnienie formularza odzyskiwania konta.

Resetowanie i odzyskiwanie hasła

  1. Jeśli stare hasło dostępu do komputera jest znane, należy wejść w menu “Opcje logowania” (Start > Ustawienia > Konta),
  2. a następnie wybrać “Zmień hasło”.
  3. Zmiana hasła nastąpi po wprowadzeniu dotychczasowego hasła do komputera, a następnie dwukrotnym wprowadzenie nowego hasła.

Zobacz również: Jak przywrócić system w Windows? Przywracanie systemu Windows 10

Zarządzanie danymi konta

Zarówno zmiana nazwy zwykłego konta lokalnego Windows 10, jak i konta administratora, odbywa się w ten sam sposób. Jedyną różnicą jest to, że do zmiany tej drugiej konieczne są uprawnienia administratora. W panelu “Konta użytkowników” należy wybrać sekcję o tej samej nazwie, następnie “Zmień nazwę konta”.

Udostępnij